niedziela, 1 lipca 2012

po szkocku

Wczoraj byly u nas w Annan mistrzostwa szkockich pipe bandow. Przyjechalo 140 grup, pipowali i pipowali, maszerowali w swoich kiltach.
Kilt jest tak skonstruowany, ze wymusza na facecie wyprostowana postawe, ma wysoki stan, wiec panowie z "miesniami piwnymi" maja nawet problem zeby wygodnie usiasc hahahaha.
Ja bardzo lubie imprezy, gdzy Szkoci przywdziewaja swoje klanowe kraty, pusza sie hahahahaha, wiekszosc moich kolezanek ( i ja tez)  twierdzimy, ze szkocki stroj dziala podobnie jak wojskowy mundur....
Nawet nasi koledzy z pracy, czy sasiedzi wygladaja jakos tak, tak "inaczej", te biale podkolanowki, pasy, torebeczki "nainteresne", nozyki, czapeczki z kolorowymi bimbolkami, no i swiadomosc, ze pod kiecka.....hehe.
Porzadny Szkot nie zaklada majtek pod kilt, bo tak nakazuje tradycja. W wojsku idzie sie do paki za gacie pod kiltem.
Zrobilam duzo zdjec ale wiekszosc nie nadaje sie do pulblikacji, bo ja jestem oczywiscie  wszechstronnie utalentowana, z malym tylko wyjatkiem na robienie zdjec moim nowym aparatem (chyba nie lubimy sie).
Tutaj oczekiwanie na swoja kolej









Szkot kompletnie "na luzie", siedzial ... pod wiatr, polowalam na niego z ukrycia hahahaha


Male Szkociatko, nie wygalda na szczesliwego ale w akcji dawal z siebie wszystko, bylo mnostwo dzieci w tradycyjnych strojach, balam sie troche tak na wydre robic zdjecia, zeby nie posadzono mnie o jakies zle intencje w stosunku do dzieci, strasznie sa wyczuleni na tym punkcie

Ten koles mnie zaskoczyl hahahha, Szkot z irokezem ....widzialam go pozniej "w cywilu" ...wygladal "normalnie"  hahaha




Pozniej pogoda zmienila sie na bardziej szkocka i






Mlode dziewczyny "piperki", zimno zrobilo sie, szkoda, bo wygladaly naprawde pysznie




Niesamowite jest jak bardzo Szkoci czuja sie "inni" od reszty Wyspiarzy, wyjatkowi.
Podziwiam teraz ich ped do uzyskania niepodleglosci, nie bede wypowiadac sie, czy slusznie, bo jako przyjezdna nie mam do tego prawa (tak czuje). Chociaz, glownodowodzacy w szkockicj polityce wypowiada sie, ze wszyscy, ktorzy wybrali Szkocje na swoje miejsce do zycia beda miec prawo glosowac, czy chca odlaczenia sie od Zjednoczonego Krolestwa czy tez nie.
Hmmmm, mam dwa lata na zastanowienie sie.
Mamy dobrego sasiada, swietny facet, wdowiec, opowiadal mi o swoich corkach (ma ich trzy), pokazywal zdjecia ze slubow. Jeden z zieciow nie wystepowal w kilcie, zanim zapytalam uslyszalam odpowiedz:
- bo to Anglik, ale terenow przygranicznych, doslownie pare mil....Ben wyjasnil szybko, zebym czasem nie pomyslala, ze gdzies z glebokiej Anglii hahahahaha.
W wiekszosci szkockich rodzin taki ozenek, to ....to obciach. Czy to cos w rodzaju rasizmu?
Podobnie reagowala moja kolezanka w pracy (poszla juz na emeryture), mowila o swoim mezu "moj p...Anglik" ale zaraz dodawala, ze dobry chlop, i ze caly czas mieszkaja w Szkocji, wiec juz zeszkocil sie hahahaha.
Maja w genach niechec do Anglii, jak my do Rosji czy czasem Niemiec. Historyczne rany nie zablizniaja sie tak latwo....
Jednak kochaja Krolowa, bo....przeciez to w polowie Szkotka hahahahah

           Jutro ide do pracy, po pieciu tygodniach, oj bedzie ciezko. Zwlaszcza, ze dzwonili do mnie w tygodniu z informacja, ze jako rekonwalescentka, nie nadajaca sie do normalnej pracy bede ....robic kontrole jakosci.
Tfu! Nie cierpie tej roboty (juz kiedys mialam z tym do czynienia), jak nie staniesz tak d....
masz z tylu gotowa na kopniaki, nikt cie nie lubi i kazdy obgaduje. Musze jakos to przezyc, dam sobie rade.
Mam i tak ciagle przykichane, bo....mowie po angilesku lepiej od wiekszosci, zyje ze Szkotem, nie pije, nie jestem gruba, i mowie "w oczy" jak mnie cos gryzie, no i teraz jeszcze moja corka jest tutaj. Taka sama "przestepczyni" jak ja, ktora ma zamiar uczyc sie tutaj i .....dostala domek z magistratu. Nic tylko na pal nadziac i wypruc flaki. Dlaczego my tacy jestesmy?

1 komentarz:

  1. Bardzo lubie czytać Twoje opowieści o Szkotach. Naśmiałam sie przy tym do łez :)) Ten z Irokezem, to niezłe chłopisko! Można by go w bramce ustawić i zrezygnować z obrońców - to tak w nawiązaniu do Euro 2012 :) Kapitalne zdjęcia, bardzo klimatyczne - no ta mżawka, którą kocham !
    W pracy - głowa do góry. Skoro "oni "wiedzą, że masz lepiej- nie wyprowadzaj ich z błędu. Korzystaj z tego, że jesteś lepsza :)))

    OdpowiedzUsuń